کلیات گوهر نشانی(آموزش مخراجکاری) 1

    آخرین بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1403
    کلیات گوهر نشانی آموزش مخراجکاری 1
    ۳.۷ (۳)
    انتخاب رنگ:

    کد محصول: 175

    برچسب:

    نقد و بررسی اجمالی کلیات گوهر نشانی(آموزش مخراجکاری) 1

    "کلیات هنر گوهر نشانی" مجموعه از کتاب‌های آموزشی به قلم "حمیدرضا علیمردانی" را شامل می‌شود که در "کلیات هنر گوهر نشانی 1" وی به "آموزش مخراجکاری" به همراه "ابزارشناسی و مبانی گوهرشناسی" می‌‌پردازد.
    با مشاهده‌ی آثار طلایی و فلزی به جا مانده از پیشینیان، بر همگان روشن است که هنرمندان ایرانی از دیرباز، تاریخچه‌ای درخشان در طراحی و ساخت زیورآلات داشته‌اند. صنعتی که علاوه بر کار با فلزات و سنگ‌ها‌ی قیمتی، نیاز به آشنایی حرفه‌ای با هنر گوهرنشانی نیز داشته است. زیورآلات ساخته شده به دست هنرمندان ایرانی که اکنون در موزه‌ها و نمایشگاه‌های مطرح دنیا، جهت تماشای بازدیدکنندگان خاص و عام، در معرض نمایش گذاشته می‌شود، چنان طیف متنوعی را نشان می‌دهد که همه را حیرت‌زده و انگشت به دهان باقی می‌گذارد. هنرمندان ایرانی که در زیبایی‌شناسی سرآمد زمان خود بودند، با ساخت زیورآلات مختلف برای گردن، گوش، دست، پا، انگشتان، مو و بسیاری دیگر از زیورآلات ترکیبی، نشان داده‌اند که چقدر در این زمینه حرفه‌ای بوده‌اند.
    این گنجینه‌ از استعداد ملی که با پیشرفت تکنولوژی، مناسبات زمانه و تسلط هیولای سرمایه‌داری بر بازار جهانی طلا و جواهر، در اعماق اقیانوس فراموشی مدفون شده، نیاز به یک همت جمعی دارد تا بار دیگر درخشش ذهن، هنر و استعداد ایرانی، چشم جهانیان را روشن نماید. کتاب پیش رو، جلد اول از مجموعه "کلیات هنر گوهر نشانی" به قلم "حمیدرضا علیمردانی" است، که با "آموزش مخراجکاری" به همراه "ابزارشناسی و مبانی گوهرشناسی"، منبع مناسبی را در اختیار هنرجویان و علاقمندان به این رشته‎ی هنری جذاب قرار می‌دهد تا کم‌کم به دانش تئوری خود در این زمینه بیافزایند و با به کارگیری روش‌های کاربردی این کتاب، هنری را بیاموزند که از دیرباز مایه‌ی افتخار نیاکانشان بوده است.


    ادامه مطلب بستن

    مشخصات فنی کلیات گوهر نشانی(آموزش مخراجکاری) 1

    مشخصات کلی

      برند پازینه